afbcash Casino Online
Poker Online Jarawa Domino

June 21, 2019

Kisah misteri asal-usul Hello Kitty

Siapa yang tidak tahu kartun watak comel anak patung sekaligus dengan nama Hello Kitty. Patung yang lucu dan comel ini memang menjadi idola kepada anak-anak kecil. Tetapi pernahkah terfikir sebalik itu semua ada kisah misteri tentang asal-usul Hello Kitty. Kenapa watak kartun ini tidak mempunyai mulut? Di bawah kami akan menerangkan secara ringkas.

Dari kisah lagenda, boneka Kitty dilahirkan pada inisiatif seorang ibu dipanggil ibu Lady pada 1970-an. dalam cerita ini ditulis bahawa wanita ini mempunyai seorang anak perempuan tentang umur pertengahan remaja 14 tahun. Malangnya remaja ini tidak dapat menikmati keindahan alam remajanya seperti remaja-remaja lain.

Ini disebabkan kerana kitty disahkan mengidap penyakit kenser malignan di mulutnya. Mengetahui perkara ini, sudah tentu ibu laby merasakan kejutan sekaligus sedih menerima hakikat bahawa anaknya menghidapi kenser
hantu
Pelbagai cubaan dan usaha-usaha yang sudah dilakukan wanita untuk penyembuhan buah hati, tapi malangnya tiada satu dokter pun yang merasakan mampu menghentikan penyebaran penyakit tersebut.

Sebagai seorang ibu sudah tentu wanita mengalami kemurungan yang teruk, kerana semua cara dan usaha untuk menyembuhkan anak perempuannya tidak juga membuahkan hasil. Dalam kesedihan itu, beliau menjalankan upacara memanggil roh-roh untuk membantu mereka. Terdapat beberapa sumber yang menyatakan bahawa wanita tersebut bersekutu dengan syaitan demi penyembuhan anaknya.

hantu
Kisah misteri asal-usul dalam Hello Kitty ini bermula, bilamana anak perempuannya yang dalam keadaan teruk dan tidak dapat berkata-kata akhirnya sembuh juga, hasil dari pakatan si ibu dengan syaitan. Namun, Kebahagian si ibu tidak kekal lama apabila syaitan tersebut mula meminta habuannya kerana berjaya menyembuhkan gadis tersebut. Benda yang diminta oleh syaitan tersebut adalah adalah si ibu perlu mencipta sesuatu yang boleh menarik minat kanak-kanak di seluruh pelusuk dunia.

Selepas anak perempuannya sembuh dari penyakit mau, si ibu telah menciptakan anak patung yang menyerupai kucing tetapi tidak mempunyai mulut. Sesetengah orang percaya anak patung itu diciptakan sempena mengingati keadaan anak perempuannya yang pernah sakit kerana menghidapi kenser mulut dan tidak mampu bercakap.
hantu
Menurut cerita yang disampaikan, Hello Kitty merupakan anak syaitan. Menurut sumber, nama Hello Kitty terdiri daripada dua perkataan “Hello” dan “Kitty”. Hello bermaksud “Hi” manakala perkataan “Kitty” berasal daripada bahasa Cina tradisional yang bermaksud “Syaitan”. Kerana itu, ramai yang mengatakan bahawa Hello Kitty adalah anak kepada syaitan.

Watak anak patung Hello Kitty ini, dicipta untuk menarik perhatian kanak-kanak terutamanya bagi mereka yang mengidolakan watak anak patung atau kartun dalam kehidupan seharian. Bolehlah dikatakan bahawa sesiapa sahaja yang sedang bermain dengan boneka Hello Kitty, secara automatik akan menerangkan bahawa dia adalah anak kepada syaitan.



hantu

Percaya atau tidak memang jadi urban legend yang dipercayai secara meluas seluruh dunia tentan Hello Kitty. Ramai tidak tahu apa tujuan utama syaitan meminta ganjaran dalam bentuk penciptaan watak idola kanak-kanak ini. Tapi jelasnya peminat Hello Kitty dari tahun ke tahun mengalami peningkatan.
Mudah-mudahan ini legenda hello kitty boleh menghiburkan pembaca.

0 comments:

Post a Comment